IT&Telekomföretagens årsmöte och seminarium - Digitaliseringen av Sverige

Hur ligger vi till med digitaliseringen av Sverige? Och vad gör vi som bransch för att bidra till och påverka samhällsutvecklingen, snarare än att drabbas av den? Det vill vi berätta om – och få möjlighet att diskutera – med dig på vårt årsmöte den 11 maj! Till seminariedelen är också du som inte är medlem i IT&Telekomföretagen välkommen!

10.30 – 11.45   Årsmöte för medlemsföretag

• Verksamhet under 2016
  • Godkännande av årsredovisning
  • Val av styrelseledamöter
  • Beslut om medlemsavgift 2018

Ta del av årsmötes handlingarna här

11.45 –  12.30 Mingellunch

12.30 –  14.00  Öppet seminarium: Etta eller nolla - hur går det egentligen med digitaliseringen av Sverige?

Nima Sanandaji, teknologiedoktor, samhällsdebattör och analytiker, presenterar ”Etta eller nolla? En rapport om digitaliseringen av Sverige”.

Rapporten är skriven på uppdrag av IT&Telekomföretagen och belyser de samhällsvinster digitaliseringen möjliggör, hur Sveriges ledning i internationell jämförelse krymper, och vad som nu behöver göras för att möjligheterna ska kunna realiseras.

Därefter följer ett samtal om: Valet mellan etta eller nolla, vad gör vi nu?

Peter Eriksson
, digitaliseringsminister, David Mothander, förbundsdirektör IT&Telekomföretagen, Anna Wikland Sverigechef Google och Karin Schreil Jonsson Vd Fujitsu Sverige samtalar om vad som nu måste till för att komma vidare med digitaliseringen av Sverige.

11maj2017-2.jpg