Telekombranschen och konsumenten – hur bygger vi förtroende?

Konsumentverket, IT & Telekomföretagen och Telekområdgivarna bjuder in till en diskussion om hur förtroendet mellan telekombranschen och konsumenten kan stärkas. Samtidigt överlämnas årets Konsumentrapport från Konsumentverket till konsumentminister Per Bolund.

Konsumentrapporten 2016 fokuserar bland annat på telekommarknaden. Bristen på förtroende för branschen är återkommande, samtidigt som vi aldrig tidigare har konsumerat telekomtjänster och produkter som nu. Hård konkurrens och stort utbud på marknaden gör att konsumenterna har mycket att förhålla sig till. Väldigt mycket görs, både hos enskilda bolag och branschgemensamt, för att stärka förtroendet. Men vad krävs ytterligare för att konsumenter i ännu högre utsträckning ska kunna förstå, hantera och lita på telekomtjänster och erbjudanden? Hur arbetar telekombranschen med förtroendefrågor? Det hoppas vi komma fram till genom en konstruktiv diskussion med konsumenten i fokus! 

Cecilia Garme, politisk journalist och moderator, leder diskussionen med bland andra:

Per Bolund konsumentminister (MP)
Jan I Markendahl docent KTH
Kajsa Frisell näringspolitisk expert IT&Telekomföretagen
Patrik Hofbauer vd Telenor
Anders Nilsson vd Com Hem
Cecilia Tisell vik. gd, Konsumentverket
Rickard Dahlstrand projektledare, Bredbandskollen hos IIS
Mattias Grafström vd Telekområdgivarna

Anmälan: Seminariet är kostnadsfritt. Anmäl dig  via denna länk

Frågor? Kontakta Mia Ohlsson, kommunikationschef på Konsumentverket, mia.ohlsson@konsumentverket.se

Välkommmen!

Konsumentverket, IT&Telekomföretagen och Telekområdgivarna